Vanliga frågor

Q: Hur fort får man köra med släpet?
A: 80 km/h

Q: Är vagnarna bromsade?
A: Ja, samtliga är bromsade.

Q: Vad gör man vid en olycka?
A: Under öppettider ring Kundtjänst 036 – 181990 vid övriga tider kontakta journummer enligt avtal.

Q: Har ni bil- eller båttrailers på envägshyra?
A: Nej.

Q: Kan jag ändra/avboka min bokning på nätet?
A: Ja, du kan ändra och avboka din bokning. Bokningar är ändringsbara fram till utlämningstiden.

Q: När dras pengarna för min bokning?
A: Vid avhämtning av släpvagn.

Q: Hur vet jag att jag får en vagn?
A: När du bokar blir din bokning preliminär, fem dagar innan får du en bekräftelse att din önskade vagn är tillgänglig.

Q: Vad händer om jag inte får någon bekräftelse 5 dagar innan avhämtningsdag?
A: Du får ett mail med alternativ på befintlig släpvagnsstorlek eller närliggande station med tillgång till önskad släpvagn.

Q: Vad händer om jag återlämnar mitt släp försent?
A: Debitering utgår för varje påbörjat dygn. Som betalas vid återlämning.

Q: Hur vet jag vilken släpvagn jag får köra med min bil?
A: Se bilens registreringsbevis och ditt körkort.

Q: Hur gör jag om jag får punktering?
A: Använd reservhjul som finns i släpvagnen och anmäl skadan vid återlämning.

Q: Måste jag lämna min släpvagn på station enligt avtal?
A: Du kan lämna tillbaka din släpvagn på valfri Oneway-station, se karta under fliken ”Här finns vi”.

Q: Kan jag förlänga min hyrperiod?
A: Ja! Du kommer att bli debiterad för tillkommande dygn vid återlämning.

Q: Vad gör jag vid skada/olycka?
A: Anmäl skador vid återlämning till stationen. Du som konsument står för självrisken och ansvarar för att skadeanmälan genomförs. Se ditt avtal.

Q: Vad händer om släpvagnen blir stulen?
A: Du ska ringa både oss på kundtjänst och polisen för att anmäla stöld.

Q: Vad händer om jag inte hämtar ut mitt släp i tid?
A: Om släpet inte hämtas, eller avbokas,  senast tre timmar efter bokad tid, kommer hela hyresbeloppet debiteras.